Gadgetisimo » Auto » Top producători auto la început de 2025: Toyota, VW, Hyundai
Top 3 producatori auto la inceput de 2025

Top producători auto la început de 2025: Toyota, VW, Hyundai

Toamna se numără bobocii, o expresie binecunoscută. Cam la fel se întâmplă și cu statisticile la fiecare sfârșit/început de an.

În cadrul constructorilor auto la nivel global, conform datelor publicate pentru primele 3 trimestre din 2024, nu sunt mari schimbări față de anul 2023. Deși în partea a doua a clasamentului au început să vină din spate mărcile chineze de automobile, primele 3 locuri sunt ocupate, la fel ca până acum, de Toyota, Volkswagen și Hyundai+Kia.

Clasamentul la început de 2025:

  1. Toyota – 7,1 milioane vehicule
  2. Volkswagen – 6,1 milioane vehicule
  3. Hyundai (inclusiv Kia) – 4,8 milioane vehicule
  4. Stellantis – 4,11 milioane vehicule
  5. General Motors – 3,5 milioane vehicule
  6. Ford – 3 milioane vehicule
  7. Honda – 2,7 milioane vehicule
  8. BYD – 2,6 milioane vehicule
  9. Nissan – 2,5 milioane vehicule
  10. Suzuki – 2,3 milioane vehicule
  11. Geely – 1,9 milioane vehicule
  12. Renault Group – 1,63 milioane vehicule
  13. BMW Group – 1,61 milioane vehicule
  14. Mercedes-Benz – 1,57 milioane vehicule
  15. Tesla – 1,2 milioane vehicule
  16. Changan – 1,2 milioane vehicule
  17. Tata – 970.000 vehicule
  18. Mazda – 890.000 vehicule
  19. Great Wall – 850.000 vehicule
  20. Subaru – 690.000 vehicule

Toyota, cu 7,1 milioane de autovehicule vândute în primele 3 trimestre din 2024, rămâne pe primul loc. Toyota este unul dintre producătorii care a intrat mai încet în hora electrificării. Principalul focus al niponilor au fost automobilele hibride, iar acest lucru probabil a contribuit la rămânerea lor pe primul loc ca constructor global, având în vedere frânarea tranziției spre automobile electrice din Europa și America de Nord.

La o diferență de 1 milion de autovehicule, pe locul 2 este Volkswagen, cu 6,1 milioane de unități vândute global. 2019 a fost ultimul an în care Volkswagen a fost încoronat cel mai mare producător global de autovehicule în funcție de numărul de unități vândute. Deși nu a mai câștigat prima poziție de 5 ani, Volkswagen rămâne în top, în pofida strategiei accelerate de electrificare și a problemelor de ordin economic din ultima perioadă.

Podiumul este închis de sud-coreenii de la Hyundai+Kia, care atacă primele două poziții cu 4,8 milioane de unități vândute.

China crește pe fondul vânzarilor de pe piața internă

Din plutonul producătorilor din China se remarcă BYD, care, cu 2,6 milioane de unități vândute, a prins locul 8 în prima parte a clasamentului. Acesta este și cel mai promițător producător chinez, ale cărui cifre sunt puternic susținute de trendul crescător de adopție al mașinilor electrice din țara natală.

Dacă ne uităm la prima parte a clasamentului, vedem că cei mai mari producători auto din lume au rămas mărcile europene, americane și japoneze, cu câteva excepții din Coreea de Sud și China. Asta demonstrează că, deși pe parcursul anului vedem o pleiadă de știri despre producătorii auto din China prin mass-media, realitatea este dată de numerele de vânzări generate de cumpărătorii finali. Desi numerele generate de producatorii din China sunt solide, acestea sunt sustinute în principal de piața internă, nu de vânzările globale.

Ca o notă personală, ce este interesant la Volkswagen, după scandalul Dieselgate, a reușit să termine pe primul loc până prin 2019, cu mici excepții. Însă tranziția spre electrificare pare că nu le-a mai permis acest lucru.
În perioada izbucnirii Dieselgate, lucram ca subcontractor pentru marca Volkswagen. Făceam managementul aplicației și serverelor departamentului oficial de presă și comunicare. A fost o perioadă agitată din punct de vedere al infrastructurii serverelor unde rula aplicația de presă. Infrastructură care era destul de subțire, doar două servere într-un cluster și un Load Balancer F5. Mult mai puțin decât serverele eMag :).

Surse: Profit.ro , Imaginea principala a fost generata cu AI


Back To Top