Gadgetisimo » AI » OpenAI pierde bani cu planul ChatGPT Pro
OpenAI Image on the screen

OpenAI pierde bani cu planul ChatGPT Pro

Cunoașteți conceptul de „eat your own dog food”? Este o modalitate de a da încredere potențialilor tăi clienți.
De exemplu, dacă o cantină face mâncare zilnic pe care o vinde, angajații cantinei o să mănânce exact aceeași mâncare care este livrată și clienților.
Bineînțeles că exemplul meu este tras de păr, dar conceptul presupune că, dacă o companie produce și vinde către clienți un produs sau un serviciu care se poate folosi în procesele interne ale companiei, atunci acesta va fi folosit.
Dacă e suficient de bun pentru consumatori, ar trebui să fie suficient de bun și pentru compania care îl produce.

În domeniul tehnic, dacă cineva produce o soluție antivirus care se vinde clienților, atunci aceeași soluție se folosește intern pentru a proteja infrastructura IT, astfel dând încredere potențialilor clienți.

Se pare că acest concept nu este aplicat sau cunoscut de OpenAI. În plin boom AI, atât pe partea de utilizare, cât și economic, fondatorul ChatGPT, Sam Altman, a declarat că compania pierde bani cu cele mai scumpe abonamente ale sale, cele de 200$ lunar.
Acesta explica faptul că varianta Pro de ChatGPT, care costă 200$ lunar, este utilizată intensiv de cei care au ales abonamentul respectiv, mai mult decât a estimat compania.



Într-un alt interviu, Sam Altman a declarat că nici tariful subscripției de 20$ nu a fost stabilit în urma unui studiu de preț, ci doar pe baza unei decizii de sondare între două prețuri, unul de 42$ și cel de 20$. Cum cel de 42$ a fost considerat prea ridicat de potențialii cumpărători, l-au ales pe cel mai mic. Simplu, nu?

Judecând simplu, pare că nu au făcut și ei un Excel cu costurile de rulare a infrastructurii și nu l-au rugat pe asistentul AI dezvoltat de ei să facă niște proiecții pe anumite scenarii de utilizare și potențiali clienți.
Infrastructura, care conform estimărilor, costă chiar și 700.000$ pe zi.

Asta mă duce cu gândul că infrastructura pe care rulează celebrul asistent AI, ChatGPT, este cumpărată „as a service”. Adică ei achiziționează puterea computațională de care asistentul are nevoie să ruleze, iar aceasta se scalează automat în funcție de cerințe.
Așadar, costurile de rulare fluctuează în funcție de intensitatea utilizării serviciului.

Deși OpenAI sunt cei care au deschis trendul în această industrie, compania nu este încă profitabilă și, după spusele CEO-ului, mai are nevoie de o infuzie de capital pentru a susține operațiunile actuale. De asemenea, compania studiază posibilitatea de a crește tarifele abonamentelor sau de a tarifa anumite servicii în funcție de utilizarea lor.

Sursa: Techcrunch, Photo by Andrew Neel


Back To Top