De când am avut primul articol aici pe blog despre Obsidian, am început să-l folosesc intensiv pentru tot ceea ce înseamnă notițe, ciorne, liste etc., mai ales după ce mi-am configurat sincronizarea între dispozitive multiple cu ajutorul Syncthing.
Bineînțeles, primul lucru pe care trebuie să-l faci când te apuci de lucru este să-ți organizezi bancul de lucru. La fel și cu Obsidian: trebuie să îți organizezi structura și managementul fișierelor care țin informația.
La muncă folosesc foarte mult OneNote de la Microsoft, unde, în organizarea notițelor, avem secțiuni, pagini și subpagini.
Organizarea notițelor în Obsidian
În cazul Obsidian, avem fișiere Markdown, care reprezintă un limbaj pentru crearea de text formatat într-un editor de text. În aceste fișiere sunt salvate notițele pe care le creăm.
La notițele respective nu putem crea subnotițe, așa cum avem în cazul OneNote subpaginile, însă avem ceva mai flexibil și mai interesant.
Notițele respective sunt salvate în foldere și subfoldere din sistemul de operare, iar aceste foldere și subfoldere sunt vizibile ca structură în Obsidian.
Astfel, avem aceeași flexibilitate în organizarea notițelor, la fel cum ne organizăm fișierele pe disc în sistemul de operare.
Mai mult decât atât, putem să creăm structura de foldere direct într-o locație de pe disc și apoi să o preluăm în Obsidian ca structură unde salvăm notițele noastre.
Organizarea Vault-urilor în Obsidian
Toate folderele și notițele de care am discutat mai sus sunt salvate într-un așa-numit Vault în Obsidian. Vault-ul respectiv, pe disc, este un folder normal pe care noi îl definim ca sursă.
În Obsidian, pe lângă cel care este creat la început, când instalăm aplicația, mai putem defini altele pe baza unui folder de pe discul local. Putem comuta între vault-urile respective în cadrul aplicației sau le putem folosi în paralel, în instanțe diferite ale aplicației.

Cu managementul notițelor și al structurii în Obsidian abia am zgâriat suprafața. Nici măcar nu am ajuns la extensii sau template-uri.