Dacia a anunțat că planifică pentru 2027 o versiune electrică a celui mai bine vândut model al său din portofoliu, Sandero. Acesta urmează să extindă portofoliul Dacia ca al doilea model electric, alături de Spring.
Dacia, parte a Grupului Renault, a anunțat că modelul Sandero va fi disponibil și în versiune complet electrică din 2027. Acest lucru a fost anunțat de CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, în cadrul unei conferințe de presă recente. Sandero, care a devenit cea mai bine vândută mașină din Europa în 2024, urmează să devină al doilea model complet electric din portofoliul mărcii românești.
Până în prezent, Dacia a oferit o singură mașină electrică, Spring, fabricată în China. În 2024, cifrele de vânzări ale acestui model au scăzut cu 63%, ajungând la 22.000 de unități, pe fondul reducerii subvențiilor pentru mașinile electrice pe piețele din Europa și al noilor tarife impuse de UE vehiculelor electrice produse în China.
Detaliile tehnice specifice ale modelului Sandero electric nu sunt încă cunoscute. Cu toate acestea, Le Vot a indicat că Dacia va face compromisuri în ceea ce privește autonomia și viteza de încărcare pentru a obține un preț cât mai mic.
„Dacia nu va urmări o autonomie de 500 de kilometri cu un timp de încărcare de 20 de minute. Vrem să obținem prețul cel mai avantajos pentru client.”
Denis Le Vot, CEO Dacia
Este de așteptat ca Sandero electric să se bazeze pe platforma AmpR-Small a Grupului Renault, care este utilizată și pentru modele precum Renault 4 și 5. Dacia beneficiază, de obicei, de tehnologii amortizate de la compania mamă Renault pentru a menține costurile de producție și vânzare la un nivel scăzut.
Poate te interesează și:
În ciuda planurilor de electrificare, Dacia subliniază că motoarele cu combustie vor juca un rol central în continuare. A patra generație a modelului Sandero, care este așteptată în 2027 sau 2028, va continua să fie disponibilă cu motoare pe benzină și GPL, pe lângă versiunea electrică.
Această strategie ar putea prezenta provocări, având în vedere obiectivele mai stricte ale Uniunii Europene în materie de CO2. Dar cine știe la ce ne mai putem aștepta în materie de reglementări? Este posibil ca acestea să fie relaxate pe viitor, având în vedere semnalul puternic de stopare a Green Deal-ului transmis din America de Trump la investire.
Sursa: Winfuture
Citește în continuare: