Rivalitatea Google vs. Microsoft tocmai a întors recent încă o filă. Pentru a atrage mai mulți utilizatori către motorul de căutare propriu, Bing, cei de la Microsoft au apelat la o metodă pe cât de interesantă, pe atât de vicleană.
Se pare că, dacă folosești browserul Edge și faci o căutare după „google” în bara de adrese, motorul de căutare Bing îți va returna, în partea superioară a listei de căutări, o secțiune care seamănă izbitor de mult cu pagina oficială de căutare a celor de la Google. Doar navigând în partea inferioară a paginii vei primi lista de căutări propriu-zise.
Am făcut și eu un test la momentul scrierii articolului și am primit următorul rezultat 🙂
Vizual, pare a fi o reprezentare șireată a paginii oficiale Google de căutare: cu o bară de căutare pe un fundal alb, o imagine care aduce cu doodle-ul de la Google și, inclusiv, ceva scris mic sub bara de căutare.
Cum spuneam, pare o strategie intenționată a celor de la Microsoft de a deturna o parte din utilizatorii popularului motor de căutare Google către cel propriu, Bing. Motorul de căutare al Microsoft este însă cu mult în urma celui de la Google. În 2024, Google avea aproximativ 90% din piața globală, în timp ce Bing abia a atins 4 procente.
Poate te interesează și:
Nu este prima ispravă de acest gen; în trecut, între cei doi giganți au existat șicane asemănătoare. Microsoft, cu pop-up-uri injectate în browserul Chrome pe Windows sau cu preluarea fără acord a taburilor din Chrome în Edge, s-a dovedit a fi, în general, mai agresiv decât Google.
Microsoft are noroc că mai există și alte servicii de căutare care se bazează pe Bing. Este cale lungă de la 4% la 90%; le trebuie ceva mai mult decât o pagină clonă a Google pentru a crește în popularitate.
Sursa: TheVerge
Citește în continuare: