După ce am văzut acum ceva timp un test de autonomie a mașinilor electrice în condiții de iarnă, realizat de o publicație din Norvegia, acum a venit rândul celor de la ADAC să ne prezinte propriul test de autonomie.
ADAC este cel mai mare și mai cunoscut club automobilistic din Europa, cu sediul în München, Germania. Ei sunt recunoscuți pentru testele din domeniul auto pe care le desfășoară în mod regulat.
Testul celor de la ADAC a simulat o rută de 500 km între München și Berlin. Fiind o simulare, testul s-a desfășurat virtual, în condiții de laborator.
Poate te interesează și:
Iată care au fost condițiile de desfășurare:
- 25 de automobile au participat la test.
- Au fost alese doar mașini electrice care, conform testelor WLTP, puteau, cel puțin teoretic, să parcurgă cu o singură încărcare distanța de 500 km, aproximativ distanța dintre München și Berlin.
- Modele cu prețuri cuprinse între 42.900 și 129.900 de euro.
- Baterii cu capacități între 71 și 118 kWh.
- Viteza de deplasare a fost limitată la 130 km/h, limita de viteză de pe autostradă.
- Temperatura camerei de testare a fost setată la 0°C, simulând condiții de iarnă.
- Standul de testare a reprodus diferențele de nivel de pe autostrada A9, care leagă München de Berlin.
- Testul nu a luat în considerare factori precum vremea, vântul sau eventualele blocaje de pe autostradă, care pot apărea în condiții reale.
Cei de la ADAC spun că au desfășurat acest test în laborator pentru a crea condiții identice pentru toate modelele de mașini electrice participante.
O singură mașină a reușit să parcurgă distanța virtuală dintre München și Berlin fără să fie nevoie să oprească la o stație de încărcare: Mercedes EQS, acest model având și cea mai mare baterie dintre toate – 118 kWh. Alte două modele, Lucid Air și Porsche Taycan, au avut nevoie de o singură oprire la stația de încărcare pentru a ajunge la destinație.
În tabelul de mai jos sunt prezentate toate rezultatele obținute de fiecare model în parte:
Model | Autonomie reală (km) | Autonomie WLTP (km) | Consum real (kWh/100km) | Consum WLTP (kWh/100km) | Autonomie încărcată în 20 min (km) |
---|---|---|---|---|---|
Mercedes-Benz EQS 450+ | 582 | 817 | 20.4 | 16.4 | 304 |
Lucid Air Grand Touring AWD | 518 | 839 | 23 | 14.9 | 255 |
Porsche Taycan Perf. Plus | 504 | 667 | 21.4 | 17.4 | 370 |
VW ID.7 PRO S | 436 | 700 | 20.9 | 13.6 | 261 |
Tesla Model 3 MR RWD | 423 | 702 | 21 | 12.5 | 207 |
NIO ET 5 LR | 421 | 532 | 22.7 | 20.7 | 239 |
BMW iX xDrive50 | 413 | 633 | 27.4 | 19.5 | 198 |
Audi S e-tron GT | 398 | 605 | 27.1 | 18.2 | 294 |
KIA EV3 81.4 | 350 | 586 | 24.2 | 15.5 | 169 |
Polestar 2 LR SM | 349 | 632 | 25 | 15.4 | 193 |
Hyundai IONIQ 6 77.4 RWD | 344 | 614 | 23.8 | 14.3 | 222 |
Lotus Emeya | 335 | 540 | 29.1 | 20.1 | 289 |
Ford Capri ER RWD | 332 | 627 | 24 | 13.3 | 178 |
Cupra Born VZ | 325 | 594 | 25.3 | 14.9 | 201 |
XPeng G6 LR | 325 | 570 | 27.7 | 17.5 | 231 |
Skoda Enyaq Coupé 85 | 316 | 566 | 25.7 | 15.7 | 188 |
Nissan Ariya 87 FWD | 314 | 516 | 28 | 18.7 | 131 |
Renault Scenic E-Tech 220 | 314 | 594 | 29.8 | 17.7 | 122 |
GWM ORA 07 AWD | 304 | 520 | 26.8 | 17.5 | 104 |
BYD Seal RWD | 294 | 570 | 28.4 | 16.6 | 140 |
Volvo EC40 SM ER | 285 | 569 | 30.3 | 16.6 | 154 |
Genesis GV60 RWD | 278 | 517 | 29.5 | 17 | 195 |
Peugeot e-3008 210 | 263 | 518 | 28.5 | 17.1 | 123 |
MG 4 ER | 254 | 520 | 29.8 | 16.5 | 130 |
Toyota BZ4X FWD | 233 | 504 | 25.6 | 14.7 | 126 |
Pe lângă testul de autonomie, cei de la ADAC au analizat și timpul necesar pentru încărcarea fiecărui model, luând în considerare o pauză de încărcare de 20 de minute – o durată medie atunci când se parcurge o distanță mai mare.
Ce mi se pare, personal, puțin exagerat este că cei de la ADAC au menționat ca aspect pozitiv faptul că două mașini din gama cu „prețuri accesibile” s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5.
Cele două modele sunt VW ID.7 și Tesla Model 3, cu prețuri de 59.000 de euro, respectiv 45.000 de euro.
Păi, dacă astea mai sunt prețuri accesibile… 🤷♂️
Toate detaliile testului pot fi vizualizate în sursa articolului.
Sursa: ADAC
Citește în continuare: