Gadgetisimo » Auto » ADAC: Test autonomie EV iarna – clasament și rezultate
ADAC assistance

ADAC: Test autonomie EV iarna – clasament și rezultate

După ce am văzut acum ceva timp un test de autonomie a mașinilor electrice în condiții de iarnă, realizat de o publicație din Norvegia, acum a venit rândul celor de la ADAC să ne prezinte propriul test de autonomie.

ADAC este cel mai mare și mai cunoscut club automobilistic din Europa, cu sediul în München, Germania. Ei sunt recunoscuți pentru testele din domeniul auto pe care le desfășoară în mod regulat.

Testul celor de la ADAC a simulat o rută de 500 km între München și Berlin. Fiind o simulare, testul s-a desfășurat virtual, în condiții de laborator.



Iată care au fost condițiile de desfășurare:

  • 25 de automobile au participat la test.
  • Au fost alese doar mașini electrice care, conform testelor WLTP, puteau, cel puțin teoretic, să parcurgă cu o singură încărcare distanța de 500 km, aproximativ distanța dintre München și Berlin.
  • Modele cu prețuri cuprinse între 42.900 și 129.900 de euro.
  • Baterii cu capacități între 71 și 118 kWh.
  • Viteza de deplasare a fost limitată la 130 km/h, limita de viteză de pe autostradă.
  • Temperatura camerei de testare a fost setată la 0°C, simulând condiții de iarnă.
  • Standul de testare a reprodus diferențele de nivel de pe autostrada A9, care leagă München de Berlin.
  • Testul nu a luat în considerare factori precum vremea, vântul sau eventualele blocaje de pe autostradă, care pot apărea în condiții reale.

Cei de la ADAC spun că au desfășurat acest test în laborator pentru a crea condiții identice pentru toate modelele de mașini electrice participante.

O singură mașină a reușit să parcurgă distanța virtuală dintre München și Berlin fără să fie nevoie să oprească la o stație de încărcare: Mercedes EQS, acest model având și cea mai mare baterie dintre toate – 118 kWh. Alte două modele, Lucid Air și Porsche Taycan, au avut nevoie de o singură oprire la stația de încărcare pentru a ajunge la destinație.

În tabelul de mai jos sunt prezentate toate rezultatele obținute de fiecare model în parte:

ModelAutonomie reală (km)Autonomie WLTP (km)Consum real (kWh/100km)Consum WLTP (kWh/100km)Autonomie încărcată în 20 min (km)
Mercedes-Benz EQS 450+58281720.416.4304
Lucid Air Grand Touring AWD5188392314.9255
Porsche Taycan Perf. Plus50466721.417.4370
VW ID.7 PRO S43670020.913.6261
Tesla Model 3 MR RWD4237022112.5207
NIO ET 5 LR42153222.720.7239
BMW iX xDrive5041363327.419.5198
Audi S e-tron GT39860527.118.2294
KIA EV3 81.435058624.215.5169
Polestar 2 LR SM3496322515.4193
Hyundai IONIQ 6 77.4 RWD34461423.814.3222
Lotus Emeya33554029.120.1289
Ford Capri ER RWD3326272413.3178
Cupra Born VZ32559425.314.9201
XPeng G6 LR32557027.717.5231
Skoda Enyaq Coupé 8531656625.715.7188
Nissan Ariya 87 FWD3145162818.7131
Renault Scenic E-Tech 22031459429.817.7122
GWM ORA 07 AWD30452026.817.5104
BYD Seal RWD29457028.416.6140
Volvo EC40 SM ER28556930.316.6154
Genesis GV60 RWD27851729.517195
Peugeot e-3008 21026351828.517.1123
MG 4 ER25452029.816.5130
Toyota BZ4X FWD23350425.614.7126

Pe lângă testul de autonomie, cei de la ADAC au analizat și timpul necesar pentru încărcarea fiecărui model, luând în considerare o pauză de încărcare de 20 de minute – o durată medie atunci când se parcurge o distanță mai mare.

Ce mi se pare, personal, puțin exagerat este că cei de la ADAC au menționat ca aspect pozitiv faptul că două mașini din gama cu „prețuri accesibile” s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5.

VW ID.7

Cele două modele sunt VW ID.7 și Tesla Model 3, cu prețuri de 59.000 de euro, respectiv 45.000 de euro.

Păi, dacă astea mai sunt prețuri accesibile… 🤷‍♂️

Toate detaliile testului pot fi vizualizate în sursa articolului.

Sursa: ADAC



Back To Top
Gadgetisimo
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.