Gadgetisimo » Gadgeturi » Google va permite fingerprinting din februarie 2025
Fingerprinting concept

Google va permite fingerprinting din februarie 2025

  • Google va permite fingerprinting-ul în publicitate din februarie 2025.
  • Decizia marchează o schimbare majoră față de politica din 2019.
  • Fingerprinting-ul este invaziv și dificil de evitat pentru utilizatori.
  • Explicațiile oferite de Google sunt vagi, vizând campanii pe smart TV-uri.

În decembrie, Google a anunțat câteva schimbări la politica de utilizare pentru providerii de publicitate. Anunț care a fost destul de puțin preluat, cel puțin nu pe măsura impactului pe care îl poate avea.

Înainte de Crăciun, Google a anunțat că, începând din februarie 2025, va permite urmărirea consumatorilor prin intermediul fingerprinting, adică a amprentelor digitale ale dispozitivelor, în scopuri publicitare.

Această schimbare a politicii de utilizare reprezintă o abatere majoră de la poziția sa anterioară, care interzicea acest lucru.

Ce reprezintă fingerprinting

Fingerprinting implică colectarea de informații despre dispozitivul utilizatorului (care poate fi un smartphone, un PC etc.) pentru crearea unui identificator unic cu scopul de a urmări acțiunile utilizatorului la navigarea online. Printre informațiile colectate se pot număra: adresa IP, tipul de browser folosit, rezoluția ecranului sau informații despre starea bateriei.

Problema amprentei digitale este că reprezintă un proces pasiv: utilizatorul nu este conștient de proces, nu trebuie să își dea acordul și nu este nevoie de interacțiune din partea lui.
După ce datele sunt colectate și amprenta digitală creată, sistemele vor fi capabile să recunoască utilizatorul la o vizită ulterioară și să-i livreze publicitate țintită.

O altă problemă a fingerprinting-ului este faptul că nu poate fi șters la fel de ușor cum este cazul fișierelor cookie. Acest lucru face ca procesul să nu fie transparent, ci mai degrabă invaziv.
Cu toate acestea, unele companii au continuat să folosească această practică, însă Google și Apple s-au poziționat împotriva acestor practici în 2019.



Ce se schimbă

Aceasta era clauza din politica de utilizare până acum:

You must not use device fingerprints or locally shared objects (e.g., Flash cookies, Browser Helper Objects, HTML5 local storage) apart from HTTP cookies, or user-resettable mobile device identifiers designed for use in advertising, in connection with Google’s platform products. This does not limit the use of IP address for the detection of fraud.

Începând cu februarie 2025, această clauză va fi eliminată din noua politică de utilizare.

Nu există o explicație detaliată din partea Google cu privire la schimbările respective, doar câteva menționări că noua politică de utilizare are scopul de a îmbunătăți mijloacele pe care companiile le au pentru campaniile publicitare de pe smart TV-uri.

Oricare ar fi explicația, prin permiterea fingerprinting, Google se depărtează de propriile declarații făcute în 2019.

We think this undermines user choice and is wrong.

Sursa: ico, Authentication Stock photos by Vecteezy



Back To Top